کاربرد سامانه پیامکی برای مدارس – بخش دوم

مدرسه

فهرست مطالب

0
(0)

در این مقاله و بخش های بعدی تلاش داریم تا کمی از کاربردهای پنل اس ام اس  در مدارس و سیستم های فناورانه تربیتی سخن بگوییم.

در دوره های نوین آموزشی، سیستم های تربیتی و چگونگی انتقال مفاهیم در مراکز آموزشی دنیا با تغییرات شگرفی مواجه است و در کنار استفاده از ابزار قدیمی، از ابزار و امکانات فضای آی‌تی و فناورانه نیز کمک گرفته اند.

استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی و تجهیزات هوشمند در کلاس، یکی از این ابزارهای نوین است که در ۲۰ سال اخیر بسیار مورد استقبال فعالین این حوزه قرار گرفته است.

از طرفی روشهای ارتباطی بین هر یک از اعضای مثلث آموزشی یا به طور مشخص هر یک از عناصر خانواده، مدرسه و دانش آموز نیز دستخوش تغییراتی شده است که از آن برای دست یافتن به هدف نهایی ، یعنی ارتقا کیفیت آموزشی در ابعاد گوناگون بهره می برند.

یکی از روش های ارتباطی، ارسال پیامک تبلیغاتی بر بستر سامانه پیامک صوتی و متنی مبتنی بر مخابرات است که می‌توان از آن برای ارتباط و اطلاع رسانی بین هر یک از اعضای مثلث آموزشی استفاده نمود.

میتوان از سامانه پیامکی در جهت بسیاری از کاربردهای آموزشی کمک گرفت که در بخش های بعدی مقاله برخی .از این کاربردها اشاره می گردد

در بخش قبلی مقدمه ای بر کاربرد ارسال پیامک در مدارس بیان شد و اهمیت استفاده از پیامکی تا اندازه ای اشاره گردید ، در ادامه این مقاله تلاش داریم تا برخی از کابرد های سامانه پیامکی و همچنین چگونگی ارتباط بین عناصر مثلث آموزشی شامل خانواده، دانش آموز و مدرسه بیان گردد.
برخی از کاربرد ها به طور خلاصه عبارتند از:

1- اطلاع رسانی ها به خانواده

می ‌توان با کمک ارسال پیامک و یا ارسال پیام صوتی، مواردی همچون جلسه اولیا و مربیان، تاریخ امتحان ، پیام های مناسبتی مانند تبریک و تسلیت و به طور کلی هرگونه اطلاع رسانی ، را به اطلاع اولیا رساند.

2- اطلاع والدین به صورت آنلاین و لحظه ای از وضعیت تحصیلی دانش آموز

نیاز است تا وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش آموز به صورت لحظه ای و آنلاین به والدین منتقل گردد. اطلاع لحظه ای موجب می شود تا والدین نسبت به سیستم کاری و آموزشی مدرسه اطمینان حاصل نمایند و به همین جهت همکاری بیشتری در راستای اهداف بلند مدت آموزشی به خرج دهند.
علاوه بر آن با اطلاع لحظه ای، والدین در اسرع وقت می توانند در صورت وجود مشکل در آموزش ویا رفتار اجتماعی دانش آموز، اقدامات به موقع را انجام دهند .

سوال مهم این است که اطلاع رسانی های لحظه ای شامل چه مواردی می باشند و چگونه انجام می گردد. مواردی که بهتر است به صورت لحظه ای توسط ارسال اس ام اس به خانواده منتقل شوند عبارت است از:
وضعیت نمره کلاسی
وضعیت نمره میان ترم
تأخیرهای دانش آموز
تغییر تاریخ امتحان
ارسال پیامکی کارنامه ها شامل آزمون های دوره ای و پایان ترم
تذکرات(اخطار ها) معلم و کادر آموزشی به دانش آموز
مواردی که دانش آموز نیاز به تلاش بیشتر دارد

موضوع بعدی چگونگی ارسال پیامک توسط سامانه پیامکی برای موارد بالاست که باید به آن اشاره نمود.
برخی از مدارس با استخدام یک شخص، کلیه عملیات را به صورت اپراتوری و به کمک نیروی انسانی انجام می دهند، طبیعتا ارسال پیامک برای کلیه پایه ها ی یک مدرسه زمان‌بر و گاهاً با اشتباه همراه خواهد بود .
ولی تعداد زیادی از مدارس نیز از نرم افزارهای مدیریت مدرسه استفاده می نمایند که به صورت اتوماتیک به پنل اس ام اس متصل گردیده و بلافاصله بعد از ثبت اطلاعات مربوط به هر دانش آموز، توسط معلم مربوطه، پیامک همان لحظه به والدین ارسال می‌شود و بدون دخالت اپراتور یا صرف زمان اضافه ی والدین از آخرین .وضعیت دانش آموز مطلع می گردند

در بخش بعدی سایر کاربرد های سامانه پیامکی برای مدارس بیان می شود

جهت ارسال پیامک تبلیغاتی و دریافت پنل اس ام اس ثبت نام کنید .

آیا به دنبال راهی سریع، ساده و جذاب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه هستید؟ 🤔

قبلا عضو شدم

3- دریافت پیامک برای نظرسنجی

با استفاده از قابلیت دریافت پیامک در سیب اس ام اس، هر مدرسه می تواند با برگزاری نظرسنجی پیامکی از والدین درخواست نماید تا نظرات خود را به صورت متنی به شماره پیامکی مدرسه ارسال نمایند.

4-تبلیغات با پیامک تبلیغاتی

برخی مدارس نیاز دارند تا در مواقعی از سال خدمات و موفقیت‌های خود را به صورت انبوه اطلاع رسانی نمایند تا به واسطه آن جذب دانش آموز بیشتری داشته باشند.

با استفاده از ابزار اس ام اس تبلیغاتی که در سیب اس ام اس تعبیه شده است این امکان برای مدارس فراهم شده تا بتوانند به صورت ارسال منطقه ای به شماره های ثبت شده در اطراف مدرسه پیامک ارسال نمایند.

حتی با استفاده از ارسال به bts می‌توانند به کسانی که در طول هفته گذشته از اطراف مدرسه عبور کرده‌اند ارسال پیامک داشته باشند.

5-برگزاری مسابقه پیامکی

در سامانه پیامکی سیب اس ام اس گزینه‌ای به نام مسابقه پیامکی قرار دارد که مدرسه می‌تواند با طرح سوال و همچنین تعیین 3 یا 4 یا ۵ گزینه به عنوان پاسخ به فضای پرورشی مدرسه کمک نمایند.

در این سامانه پیامکی، در صورتی که دانش آموز از بین گزینه‌ها، پاسخ درست را ارسال نمایند، شماره فرد به صورت اتوماتیک در یک گروه ذخیره شده و در انتهای مسابقه از بین اعضای گروه به صورت اتوماتیک قرعه کشی انجام شده و برنده اعلام می گردد.

بسیاری از امکانات دیگر نیز مانند منشی پیامکی، وجود دارد که هر مدرسه با توجه به نیاز خود می‌توانند از این امکانات بهره ببرد.

سامانه پیامک سیب اس ام اس با سابقه حدود ۱۰ سال و با بهره گیری از نیروهای متخصص بستر مناسبی را جهت ارسال پیامک و خدمات پیامکی برای مدارس فراهم آورده است و مدارس می‌توانند با مراجعه به سایت SIBSMS.COM و یا تماس با شماره های قرار داده شده در بخش ارتباط با ما از چگونگی استفاده از امکانات مطلع شوند.

ضمناً برای ثبت‌نام رایگان می‌توانند عدد ۲۲۲ را به شماره 50002060 ارسال نمایید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود ؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد شرکت کنندگان 0

هنوز امتیازی ثبت نشده ، شما اولین نفر باشید !

با ثبت نام در سیب اس ام اس بهترین عملکرد رو داشته باشید سیب اس ام اس ، سامانه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

افکارتان را باما در میان بگذارید

اطلاعات شما پیش ما امن هست، آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!